2060271206 |
Un apropament a l’alumnat i les famílies d’Àsia Meridional, bones pràctiques i disseny d’activitats interculturals |
2019-2020 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
5/3/2020 - 30/4/2020 (20 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
CRP Ciutat de Sant Adrià de Besòs |
|
c. Joan Fiveller, 11-13 2a. planta (Sant Adrià de Besòs)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Sant Adrià del Besòs
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/01/2020 - 05/03/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació adreçada al professorat de primària i secundària que vol adquirir eines, recursos i orientacions per incorporar la perspectiva intercultural a l’aula. Amb el focus posat en conèixer millor l’alumnat i les famílies d’Àsia Meridional, les sessions combinen el treball dels continguts teòrics amb parts més dinàmiques i participatives, així com la presentació d’experiències i bones pràctiques, creant un espai obert a la reflexió i al diàleg.
|
| |
Objectius |
Adquirir elements d'anàlisi dels processos migratoris a Catalunya.
Conèixer i desenvolupar competències lingüístiques, interculturals i de comunicació intergeneracional.
Reconèixer els factors que condicionen les trajectòries socioeducatives dels fills i filles de famílies d’Àsia Meridional.
Conèixer els sistemes educatius en origen i els referents sociolingüístics.
Identificar bones pràctiques i recursos aplicables al propi entorn de treball.
Adquirir orientacions per el disseny de projectes amb perspectiva intercultural.
Reflexionar sobre la importància de reconèixer i aprofitar la diversitat cultural i lingüística de l’alumnat i les famílies per a construir un coneixement conjunt més inclusiu.
|
| |
Continguts |
Sessió I
Presentació del curs i activitats participatives
Introducció als continguts i conceptes claus del curs i dinàmiques de grup.
Sessió II
Processos d'arribada i aspectes sociolingüístics
Taller pràctic: mapa sociolingüístic
Sessió III
Breu introducció als sistemes educatius i experiències educatives de joves pakistaneses
Taller pràctic amb una entitat d’estudiants d’origen pakistanès
Sessió IV
Trajectòries socioeducatives
Taller pràctic: anàlisis grupal d'històries de vida.
Sessió V
El rol de la família a l’escola, les AFAs, com fomentar la participació de les famílies. La mediació intercultural a l’escola.
Taller pràctic: presentació de bones pràctiques i projectes.
Sessió VI
Com incorporar la perspectiva intercultural a les activitats a l’aula. Disseny i avaluació.
Sessió VII
Presentacions dels treballs en grup.
|
| |
Formador/a |
Eva Maciocco, Komal Naz, Marina Arrassate
|
| |
| |
E-mail |
crp-santadria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
05/03/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
12/03/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dijous |
19/03/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
dijous |
26/03/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 5 |
dijous |
02/04/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 6 |
dijous |
16/04/2020 |
1800 |
2000 |
Sessió 7 |
dijous |
30/04/2020 |
1800 |
2000 |
|
| |